Existeix la imparcialitat? En un moment de canvi històric, és possible mantenir-se al marge? Aquesta és la pregunta que es fa la companyia Descartable Teatre a l’obra Fusells, una adaptació del clàssic de Bertolt Brecht Els fusells de la Sra. Carrar. En aquesta versió escrita i dirigida per Daniel J. Meyer s’explica com la protagonista Teresa Carrar, interpretada per Cristina Arenas, intenta mantenir als seus germans –Jaume Madaula i Quim Àvila- allunyats del front en plena guerra civil. Completen el repartiment els actors Georgina Latre i Jordi Llovet.
El passat divendres 22 de gener, uns quants socis del TRESC vam poder accedir a un assaig obert de la companyia, que ja està ocupant-se dels últims detalls abans de l’estrena el proper dia 3 a l’Almeria Teatre. L'activitat es va fer a la Nau Ivanow, lloc que ha servit com a local d’assaig durant les setmanes de preparació de l’obra.
El que vam veure no va ser una funció completa, sinó que ens vam submergir completament en la rutina de treball del grup. Quan vam arribar, el director ens va explicar l’argument de l’obra perquè entenguéssim una mica les escenes que anàvem a veure i, dit això, els actors van començar a fer-les un cop i un altre. Durant tota una hora, vam ser conscients del procés d’assaig, error i repetició amb el que s’origina tota creació teatral.
Encara que ens sembli que en una funció tot passa d’imprevist, la realitat és que s’ha d’haver cuidat fins al més mínim detall: Cada peça d’attrezzo ha d’estar col·locada en un lloc concret, la música ha de sonar en els moments adequats i les posicions dels actors han d’estar perfectament estudiades. La feina del bon actor serà dotar tot això d’una aparent espontaneïtat que ens endinsi en l’obra.
Un altre tema a tenir en compte és la seguretat. A vegades, el text porta als actors a situacions físiques que, si no es fan de forma cuidada, poden portar-los a fer-se mal. Existeixen tècniques d’interpretació per caure o donar-se cops sense patir conseqüències greus, però això no treu que aquests moments perillosos hagin d’estar especialment preparats. En aquest cas, a l’obra hi ha una caiguda de la protagonista que ens va treure més d’un esglai. Amb el primer crit que va fer ja anàvem a cridar a l’ambulància... Sort que el director va parar l’escena i al moment vam veure que l’actriu s’aixecava com si res. Això sí que és ser professional!
Acabades les peripècies, ens vam acomiadar, no sense perdre l’oportunitat de fer-nos una fotografia amb els actors. La pròxima cita? A l’Almeria Teatre, a gaudir dels resultats dels seus esforços!
Més informació i entrades clicant AQUÍ
Alba Cuenca - Arts Escèniques TR3SC
COMPARTEIX